Επικοινωνήστε μαζί μας στα social media

Messenger


Viber

27χρονη έχασε τη ζωή της σε επέμβαση ρουτίνας!

Λίγα χρόνια πριν μια κοπέλα 27 ετών εισήχθη σε κρατικό νοσοκομείο της Αθήνας για μια, όπως φαινόταν, απλή επέμβαση αφαίρεσης αμυγδαλών. Ωστόσο, ούτε η ίδια ούτε οι γονείς της ήταν προετοιμασμένοι για αυτό που συνέβη στη συνέχεια…

Αφού η άτυχη κοπέλα έκανε όλες τις απαραίτητες εξετάσεις, εισήχθη στο χειρουργείο όπου και την συνέδεσαν με όλα τα ιατρικά μηχανήματα, τα οποία έδειχναν φυσιολογικές μετρήσεις.

Ωστόσο, η 27χρονη, λόγω έντονου άγχους για την διαδικασία, άρχισε να παρουσιάζει συμπτώματα συγκινησιακού stress, όπως ταχυκαρδία, μικρή αύξηση της πίεσης, εφίδρωση και παγωμένα άκρα. Ο αναισθησιολόγος, της χορήγησε απευθείας ηρεμιστικό φάρμακο και ξεκίνησε τη διαδικασία της νάρκωσης ενώ ο παράλληλα άρχισε η διασωλήνωση της τραχείας με κεκαμμένο τραχειοσωλήνα.

Όσο περνούσε η ώρα, η ασθενής άρχισε να βήχει να κουνάει τα άκρα της, με αποτέλεσμα να της χορηγηθεί πρόσθετη δόση μυοχαλαρωτικών φαρμάκων και να της τοποθετηθεί μάσκα οξυγόνου. Ο αναισθησιολόγος του νοσοκομείου, χωρίς να δώσει σημασία στις αντιδράσεις της κοπέλας, συνέχισε τη διαδικασία νάρκωσης και συνεχίστηκε η διαδικασία της επέμβασης.

Λίγες στιγμές πριν την αφαίρεση της δεύτερης αμυγδαλής, η άτυχη κοπέλα παρουσίασε αιφνιδιαστικά βραδυκαρδία και της χορηγήθηκε ατροπίνη. Εκείνη τη στιγμή ο αναισθησιολόγος σταμάτησε την χορήγηση της αναισθησίας και διέκοψε την λειτουργία του αναπνευστήρα, συνεχίζοντας τον αερισμό των πνευμόνων με ασκό χεριού.

Ως αποτέλεσμα, οι σφυγμοί της κοπέλας αυξήθηκαν ραγδαία. Ταυτόχρονα έπεσε η αιμοσφαιρίνη, χάθηκε η ένδειξη παλμικού οξυμέτρου από τα μηχανήματα, ενώ η οθόνη της αρτηριακής πίεσης εμφάνισε ένδειξη αδυναμίας μέτρησης και άρχισε να χτυπάει ο συναγερμός των μηχανημάτων. Χορηγήθηκε νέα ποσότητα ατροπίνης, χωρίς όμως να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα στους καρδιακούς της παλμούς  με αποτέλεσμα να της χορηγηθεί ισοπροτερενόλη.

Η διευθύντρια του αναισθησιολογικού τμήματος, με την σήμανση του συναγερμού, έσπευσε στο πλευρό της κοπέλας, απαίτησε την έκτακτη διακοπή της επέμβασης, ζητώντας την αντικατάσταση του κεκαμμένου τραχειοσωλήνα με άλλον απλό και χορηγώντας της νέα δόση αυξημένης (2 mg) ατροπίνης, η οποία ακολουθήθηκε από ηλεκτροσόκ (απινίδωση).

Μετά το ηλεκτροσόκ οι καρδιακοί σφυγμοί της 27χρονης αυξήθηκαν πάλι και της χορηγήθηκε ξανά αδρεναλίνη. Στη συνέχεια, οδηγήθηκε στον αξονικό τομογράφο, ο οποίος έδειξε «διάχυτο εγκεφαλικό οίδημα με εξάλειψη των αυλάκων του εγκεφάλου», με λίγα λόγια δηλαδή η κοπέλα ήταν ήδη «φυτό»!

Μετά από δέκα μέρες έγινε νέα αξονική εξέταση, η οποία έδειξε «διάχυτο εγκεφαλικό οίδημα με εξάλειψη όλων των δεξαμενών του εγκεφάλου και κατάργηση της φαιάς ουσίας» και τρεις μέρες μετά υποβλήθηκε σε τραχειοστομία, ενώ εμφάνισε «εικόνα απουσίας εγκεφαλικής λειτουργίας». Δυστυχώς, η άτυχη κοπέλα μετά από τέσσερις ημέρες υπέκυψε και έχασε τη ζωή της.

Οι γονείς της προσέφυγαν ευθύς στη δικαιοσύνη και μέσα από επιστημονικές έρευνες αποδείχθηκε ότι ο θάνατος της κοπέλας ήταν αποκλειστικά λάθος του αναισθησιολόγου.

Ως αιτία που οδήγησε την 27χρονη σε αυτή την κατάσταση και τελικά στο θάνατο αναφέρεται η διασωλήνωση, η οποία αντί να γίνει στην τραχεία έγινε στον οισοφάγο. Επιπλέον ως σφάλματα του αναισθησιολόγου σημειώθηκε η μετακίνηση της τραχειοσωλήνας στον φάρυγγα και η υπερβολική δόση αναισθητικού. Τέλος, υπογραμμίζεται ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος χωρίς να οξυγονώνεται ο εγκέφαλος, ο οποίος ήταν μοιραίος για την επιβίωση της κοπέλας.

Η Δικαιοσύνη αποδέχθηκε την προσφυγή των τραγικών γονιών της 27χρονης για θάνατο ασθενή από ιατρικό λάθος και το δικαστήριο απεφάνθη να καταβάλει το νοσοκομείο ως αποζημίωση 400.000 ευρώ.

Δυστυχώς ακόμα και τα ιατρικά λάθη σε επεμβάσεις ρουτίνας μπορεί να αποβούν μοιραία και να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες ζημιές στους ασθενείς αλλά και στις οικογένειες τους.Αν εσείς ή κάποιος γνωστός σας έχει πέσει θύμα χειρουργικού λάθους, μη διστάσετε ούτε στιγμή να το καταγγείλετε! Πρώτα απ’ όλα πρέπει να είστε ενήμεροι για τα δικαιώματα σας σε περίπτωση τέτοιου λάθους!

[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Button_Widget”][/siteorigin_widget]