Συχνές Ερωτήσεις

Ένα ιατρικό λάθος είναι ένα συμβάν που συμβαίνει κατά τη διάρκεια της ιατρικής περίθαλψης και έχει ως αποτέλεσμα βλάβη στον ασθενή. Τα ιατρικά λάθη μπορεί να οφείλονται σε διάφορους παράγοντες, όπως ανθρώπινο λάθος, ελλιπή επικοινωνία, ή συστημικά προβλήματα.

Υπάρχουν διάφορα σημάδια που μπορεί να υποδηλώνουν ότι έχετε πέσει θύμα ιατρικού λάθους. Μερικά από αυτά είναι:

  • Ανεξήγητες επιπλοκές μετά από ιατρική πράξη ή θεραπεία
  • Ασυνήθιστα συμπτώματα που δεν εξηγούνται από την πάθηση σας
  • Αλλαγές στη διάγνωση ή το θεραπευτικό πλάνο σας
  • Αίσθηση ότι κάτι δεν πήγε καλά κατά τη διάρκεια της ιατρικής σας περίθαλψη

Εάν υποψιάζεστε ότι έχετε πέσει θύμα ιατρικού λάθους, είναι σημαντικό να λάβετε τα ακόλουθα μέτρα:

 

  • Ενημερωθείτε για την υπόθεσή σας. Τι έπρεπε να συμβεί και τι συνέβη εν τέλει; 
  • Συγκεντρώστε όλα τα ιατρικά σας αρχεία και τυχόν άλλα σχετικά στοιχεία.
  • Συμβουλευτείτε έναν άλλο γιατρό για να λάβετε μια δεύτερη γνώμη.
  • Επικοινωνήστε με έναν δικηγόρο που ειδικεύεται σε ιατρικά λάθη για να συζητήσετε τις επιλογές σας.

 

Το ιατρονομικό μας προσωπικό, παραμένει στην διάθεσή σας.

Ένας δικηγόρος που ασχολείται με ιατρικά λάθη μπορεί να σας βοηθήσει με τους ακόλουθους τρόπους:

 

  • Να αξιολογήσει την υπόθεσή σας και να σας ενημερώσει για το αν έχετε βάσιμες αξιώσεις.
  • Να σας βοηθήσει να συγκεντρώσετε τα απαραίτητα στοιχεία για την υποστήριξη της υπόθεσής σας.
  • Να διαπραγματευτεί με την ασφαλιστική εταιρεία του παρόχου υγειονομικής περίθαλψης ή με τον ίδιο τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης για αποζημίωση.
  • Να σας εκπροσωπήσει στο δικαστήριο, εάν χρειαστεί.
  1. Επικοινωνήστε άμεσα με τον χειρουργό σας.

Ο χειρουργός σας είναι ο πρώτος που πρέπει να ενημερώσετε για τις παρενέργειες που αντιμετωπίζετε.

Θα μπορέσει να αξιολογήσει την κατάστασή σας, να σας δώσει ιατρικές συμβουλές και να σας προτείνει την κατάλληλη θεραπεία.

 

  1. Συγκεντρώστε πληροφορίες.

Καταγράψτε τις παρενέργειες που αντιμετωπίζετε, συμπεριλαμβανομένων των συμπτωμάτων, της σοβαρότητας και της ημερομηνίας εμφάνισης.

Συγκεντρώστε όλα τα ιατρικά σας αρχεία, όπως το χειρουργικό σας αρχείο, τυχόν εκθέσεις εργαστηρίων, ακτινογραφίες ή άλλες απεικονιστικές εξετάσεις, και τυχόν φάρμακα που λαμβάνετε.

 

  1. Ζητήστε δεύτερη γνώμη, εάν χρειαστεί.

Εάν οι παρενέργειες είναι σοβαρές ή ανησυχητικές, ίσως θελήσετε να ζητήσετε δεύτερη γνώμη από άλλο γιατρό.

 

  1. Μάθετε για τις πιθανές αιτίες.

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν παρενέργειες μετά από χειρουργείο, όπως η αναισθησία, η ίδια η χειρουργική επέμβαση, ή η φαρμακευτική αγωγή.

Ο χειρουργός σας ή άλλος γιατρός μπορεί να σας εξηγήσει τις πιθανές αιτίες των παρενεργειών που αντιμετωπίζετε.

 

  1. Συζητήστε τις θεραπευτικές επιλογές σας.

Ανάλογα με την αιτία και τη σοβαρότητα των παρενεργειών σας, ο γιατρός σας μπορεί να σας προτείνει φαρμακευτική αγωγή, φυσιοθεραπεία ή άλλες θεραπείες.

 

  1. Ενημερωθείτε για τα δικαιώματά σας (νομική συμβουλή).

Εάν πιστεύετε ότι οι παρενέργειες που αντιμετωπίζετε οφείλονται σε ιατρικό λάθος, ίσως θελήσετε να συμβουλευτείτε έναν δικηγόρο που ειδικεύεται σε ιατρικά λάθη.

Είμαστε σε θέση, στον Συνήγορο του Ασθενή, να σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε τα δικαιώματά σας και τις επιλογές σας.

Η πρώτη και κυριότερη ευθύνη του, από την στιγμή που το αντιληφθεί και ο ίδιος, είναι η ευθύνη ενημέρωσης του ασθενούς. Σε οποιαδήποτε περίπτωση, ο ασθενής πρέπει να έχει συναινέσει για τις ιατρικές ενέργειες τις οποίες πρόκειται να υποστεί, γνωρίζοντας επαρκώς τις εν δυνάμει επιπτώσεις. 

Ένας γιατρός λοιπόν, φέρει τόσο νομικές και και ηθικές ευθύνες. 

 

Συνιστάται στους ασθενείς που θεωρούν πως έχουν υποστεί ιατρικό λάθος, να επικοινωνήσουν με εξειδικευμένους δικηγόρους και γιατρούς. 

 

Στον συνήγορο του ασθενή, παραμένουμε στην διάθεσή σας για ότι χρειαστεί.

Ως ασθενής, φέρετε τις ακόλουθες υποχρεώσεις:

  • Να παρέχετε αληθείς και πλήρεις πληροφορίες στον γιατρό σας. Αυτό περιλαμβάνει το ιατρικό ιστορικό σας, τα φάρμακα που λαμβάνετε, τις αλλεργίες σας και οποιονδήποτε άλλο παράγοντα μπορεί να επηρεάσει την υγεία σας.
  • Να ακολουθείτε τις οδηγίες του γιατρού σας. Αυτό περιλαμβάνει τη λήψη φαρμάκων σύμφωνα με τις οδηγίες, την τήρηση των ραντεβού και την τήρηση των οδηγιών για θεραπεία ή αποκατάσταση.
  • Να σέβεστε τον γιατρό σας και το ιατρικό προσωπικό. Αυτό περιλαμβάνει την επικοινωνία με τρόπο ευγενικό και συνεργατικό, την αποφυγή λεκτικής ή σωματικής βίας και την τήρηση των κανόνων του ιατρείου ή του νοσοκομείου.
  • Να ενημερώνετε τον γιατρό σας για τυχόν αλλαγές στην υγεία σας. Αυτό περιλαμβάνει νέα συμπτώματα, παρενέργειες φαρμάκων ή αλλαγές στον τρόπο ζωής σας.

 

Δεν υποχρεούστε ούτε να πληρώνετε τους γιατρούς παραπάνω από όσα αναγράφονται στα νόμιμα αποδεικτικά, αλλά ούτε να συνεχίζεται να λαμβάνετε τις υπηρεσίες ενός ιατρού ο οποίος θεωρείτε πως δεν σας εξυπηρετεί ικανοποιητικά. 

Η διαδικασία μέσω της οποίας ο ασθενής λαμβάνει τις απαραίτητες πληροφορίες για μια ιατρική πράξη πριν δώσει τη συγκατάθεσή του. Αυτές οι πληροφορίες πρέπει να περιλαμβάνουν:

  • Τον σκοπό και τη φύση της ιατρικής πράξης
  • Τους πιθανούς κινδύνους και οφέλη της ιατρικής πράξης
  • Τις εναλλακτικές λύσεις
  • Τις πιθανές επιπλοκές
  • Την πρόγνωση
  • Τις πιθανές παρενέργειες
  • Τα δικαιώματα του ασθενούς

 

Ο ασθενής οφείλει να έχει κατανοήσει πλήρως τις πληροφορίες αυτές πριν δώσει τη συγκατάθεσή του. Η συγκατάθεση πρέπει να είναι ελεύθερη και χωρίς εξαναγκασμό.

Το πρώτο βήμα για την καταγγελία είναι πάντα η επαρκής ενημέρωση από μεριάς σας. Εφόσον αυτή λάβει χώρα, θα πρέπει να επικοινωνήσετε την υπόθεσή σας με ένα εξειδικευμένο ιατρονομικό προσωπικό.

 

Να γνωρίζετε, πως στον Συνήγορο του Ασθενή είμαστε πάντα στην διάθεσή σας, να σας ενημερώσουμε και να σας καθοδηγήσουμε.

Εφόσον συνεχίζετε να έχετε απορίες, ελάτε σε επικοινωνία μαζί μας.
Καλέστε μας εσείς

Η συμπληρώστε την φόρμα επικοινωνίας και θα σας καλέσουμε εμείς!

Διαθέτουμε εξειδικευμένο προσωπικό, έτοιμο να σας καθοδηγήσει με σεβασμό και κατανόηση.