Το εξιτήριο που παραλαμβάνετε από το νοσοκομείο ή την κλινική όπου πραγματοποιήθηκε η νοσηλεία σας, είναι καθοριστικής σημασίας. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζετε τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσετε τόσο πριν πάρετε το εξιτήριο στα χέρια σας, όσο και αφού το παραλάβετε.
Γιατί να μην είστε κατοχυρωμένοι σε περίπτωση ιατρικού λάθους;
Πρέπει να γνωρίζετε, ότι το νοσοκομείο έχει τη δυνατότητα να χορηγήσει “πειθαρχικό” εξιτήριο, το οποίο σχετίζεται με τη συμπεριφορά του ασθενή κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει προηγουμένως να διασφαλίζεται ότι δε συντρέχει απολύτως κανένας κίνδυνος για την υγεία.
Το να διαθέτει ο κάθε ασθενής στα χέρια του όλα τα στοιχεία που χρειάζεται από το νοσοκομείο ή το γιατρό είναι ίσως από τις σημαντικότερες διαδικασίες, ώστε να διαθέτει όλα τα αποδεικτικά στοιχεία που υπάρχουν σε περίπτωση κάποιου ιατρικού λάθους.
Ζητήστε μας ν’ αξιολογήσουμε την περίπτωση σας Χωρίς Καμία Δέσμευση!
Το εξιτήριο εξετάζεται ως απαραίτητο αποδεικτικό στοιχείο από τα αρμόδια δικαστήρια.
Ο λόγος που το χρειαζόμαστε είναι γιατί:
- για να μπορέσει να διερευνηθεί η θεραπευτική παρέμβαση του ιατρού,
- για να φαίνεται η εκτίμηση της κατάστασης του ασθενούς,
- για να φαίνεται η ημερομηνία αλλά και επιβεβαίωση της εισαγωγή του,
- καθώς και η θεραπευτική μέθοδος που ακολούθησε και άλλα.
Το «πειθαρχικό» εξιτήριο δίνεται μόνο στην περίπτωση που η συμπεριφορά των ασθενών δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στο νοσοκομείο ή την κλινική. Βάσει της πειθαρχίας του ασθενή κρίνεται πως δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί διαφορετικά.
Απαραίτητη προϋπόθεση για να δοθεί το «πειθαρχικό» εξιτήριο, είναι να διασφαλιστεί ότι η κατάσταση της υγείας του ασθενούς δεν διατρέχει κανέναν κίνδυνο. Σε περίπτωση που χορηγηθεί «πειθαρχικό» εξιτήριο στον ασθενή, ενώ η υγεία του βρίσκεται σε κίνδυνο, τότε ο ασθενής έχει δικαίωμα να κινηθεί νομικά εναντίον του νοσοκομείου.
Ο ασθενής υποχρεούται να πειθαρχεί και να εφαρμόζει τον κανονισμό του νοσοκομείου, όπου νοσηλεύεται.
Η συγκεκριμένη επιλογή είναι ασύμβατη με τη λειτουργία των δημόσιων νοσοκομείων που είναι ταγμένα να παρέχουν υπηρεσίες υγείας σε ασθενείς με σεβασμό στην προσωπικότητα και την αξιοπρέπειά τους.
Ένα σημαντικό ερώτημα που απασχολεί τους ασθενείς και ο Συνήγορος του Ασθενή έχει κληθεί να αντιμετωπίσει σε πολλές περιπτώσεις, είναι το τι συμβαίνει στην περίπτωση όπου δίνεται «πειθαρχικό» εξιτήριο λόγω άρνησης του ασθενούς, να υπογράψει έντυπο “Υπεύθυνης Δήλωσης”, μέσω της οποίας παραχωρεί τη συναίνεση του, για ιατρικές πράξεις.
Η άρνηση του ασθενή να υπογράψει το παραπάνω έντυπο και ακολούθως η χορήγηση του “πειθαρχικού εξιτηρίου”, λόγω της άρνησής του, δεν υποστηρίζεται από την ισχύουσα νομοθεσία. O ασθενής δικαιούται αφενός να γνωρίζει τι πραγματικά συμβαίνει με την υγεία του και αφετέρου να ‘παραχωρεί’ τον εαυτό του όπως ο ίδιος επιθυμεί.
H άρνηση συνέχισης της θεραπείας του ασθενούς, μέσω της χορήγησης "πειθαρχικού" εξιτηρίου, δημιουργεί μεταξύ άλλων και ζήτημα άρνησης παροχής ιατρικής βοήθειας.
Ο ιατρός που έχει αναλάβει τη φροντίδα της υγείας σας, υποχρεούται με τη χορήγηση του εξιτηρίου, να σας ενημερώσει για την πορεία της υγείας σας και να σας παρέχει τις απαραίτητες οδηγίες.
Βεβαιωθείτε ότι λάβατε την απαιτούμενη φροντίδα κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας, από το νοσοκομείο και το θεράποντα ιατρό σας, ακολουθήστε τις οδηγίες που έχετε λάβει και ζητήστε μία δεύτερη γνώμη.
Εάν υποψιάζεστε ιατρική αμέλεια ή λάθος, επικοινωνήστε με την εξειδικευμένη ομάδα του Συνήγορου του Ασθενή στο +30 211 012 1395, χωρίς καμία δέσμευση, για μελετήσουμε την υπόθεσή σας.
Στο Συνήγορο του Ασθενή μοναδική μας πίστη είναι ότι κάθε ασθενής που έχει υποστεί οποιαδήποτε βλάβη στην υγεία του από ένα ιατρικό λάθος αξίζει μια αφοσιωμένη νομική υποστήριξη στον αγώνα που διανύει.
Πιστεύετε ότι η υγεία σας παραμελήθηκε κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας;
Λ. Συγγρού 262, Αθήνα Τ.Κ 17672
+30 211 012 1395
support@sta.bcla.gr
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Σφάλμα: Η φόρμα επικοινωνίας δε βρέθηκε.