Τι πρέπει να γνωρίζετε ΜΕΤΑ το εξιτήριο

Ποιά διαδικασία πρέπει ν' ακολουθήσετε;

Το εξιτήριο που παραλαμβάνετε από το νοσοκομείο ή την κλινική όπου πραγματοποιηθήκε η νοσηλεία σας, είναι καθοριστικής σημασίας. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζετε τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσετε τόσο πριν πάρετε το εξιτήριο στα χέρια σας, όσο και αφού το παραλάβετε, προκειμένου να είστε διασφαλισμένοι για την περίπτωση ιατρικού λάθους. 

 

Θα πρέπει ακόμη να γνωρίζετε, ότι το νοσοκομείο έχει τη δυνατότητα να χορηγήσει “πειθαρχικό” εξιτήριο, το οποίο σχετίζεται με τη συμπεριφορά του ασθενή κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει προηγουμένος να διασφαλίζεται ότι δε συντρέχει απολύτως κανένας κίνδυνος για την υγεία. 

 

Το να διαθέτει ο κάθε ασθενής στα χέρια του όλα τα στοιχεία που χρειάζεται από το νοσοκομείο ή τον γιατρό είναι ίσως από τις σημαντικότερες διαδικασίες, ώστε να διαθέτει όλα τα αποδεικτικά στοιχεία που υπάρχουν σε περίπτωση κάποιου ιατρικού λάθους.

Ζητήστε μας ν’ αξιολογήσουμε την περίπτωση σας Χωρίς Καμία Δέσμευση!

Σημαντικό:

Το εξιτήριο εξετάζεται ως απαραίτητο αποδεικτικό στοιχείο από τα αρμόδια δικαστήρια -μεταξύ άλλων- για να διερευνηθεί η θεραπευτική παρέμβαση του ιατρού, η εκτίμηση της κατάστασης του ασθενούς, η εισαγωγή του, η θεραπευτική μέθοδος που ακολούθησε και άλλα.

Τι είναι το «Πειθαρχικό Εξιτήριο»;

Το «πειθαρχικό» εξιτήριο δίνεται μόνο στην περίπτωση που η συμπεριφορά των ασθενών δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στο νοσοκομείο ή την κλινική και κρίνεται, ότι δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν διαφορετικά. Απαραίτητη προϋποθέση για να δοθεί το «πειθαρχικό» εξιτήριο, φυσικά, είναι να διασφαλιστεί ότι η κατάσταση της υγείας του ασθενούς δεν διατρέχει κανέναν κίνδυνο. Σε περίπτωση που χορηγηθεί «πειθαρχικό» εξιτήριο στον ασθενή, ενώ η υγεία του βρίσκεται σε κίνδυνο, τότε ο ασθενής έχει δικαίωμα να κινηθεί νομικά εναντίον του νοσοκομείου. Ο ασθενής υποχρεούται να πειθαρχεί και να εφαρμόζει τον κανονισμό του Νοσοκομείου, όπου νοσηλεύεται. 

Η συγκεκριμένη επιλογή είναι κατ’ αρχήν ασύμβατη με τη λειτουργία των δημοσίων νοσοκομείων που είναι ταγμένα να παρέχουν υπηρεσίες υγείας σε ασθενείς με σεβασμό στην προσωπικότητα και την αξιοπρέπειά τους.

Πώς σχετίζεται με το «Έντυπο Συναίνεσης»;

Ένα σημαντικό ερώτημα που απασχολεί τους ασθενείς και ο Συνήγορος του Ασθενή έχει κληθεί ν’ αντιμετωπίσει σε πολλές περίπτωσεις, είναι τι συμβαίνει στην περίπτωση όπου δίδεται «πειθαρχικό» εξιτήριο λόγω άρνησης του ασθενούς, να υπογράψει Έντυπο “Υπεύθυνης Δήλωσης”, μέσω της οποίας παραχωρεί τη συναίνεση του για ιατρικές πράξεις.

 

Η άρνηση του ασθενή να υπογράψει το παραπάνω έντυπο και ακολούθως η χορήγηση του “πειθαρχικού εξιτηρίου”, λόγω της άρνησής του, δεν υποστηρίζεται από την ισχύουσα νομοθεσία. O ασθενής δικαιούται αφενός να γνωρίζει πραγματικά τι συμβαίνει με την υγεία του και αφετέρου να διαθέτει τον εαυτό του όπως ο ίδιος επιθυμεί.

H άρνηση συνέχισης της θεραπείας του ασθενούς, μέσω της χορηγήσεως "πειθαρχικού" εξιτηρίου, δημιουργεί μεταξύ άλλων και ζήτημα άρνησης παροχής ιατρικής βοήθειας.

Τα Βήματα ΜΕΤΑ το εξιτήριο από το Νοσοκομείο

Βήμα 1ο

Ενημερωθείτε από το γιατρό σας

Ο ιατρός που έχει ανάλαβει τη φροντίδα της υγείας σας, υποχρεούται με τη χορήγηση του εξιτηρίου, να σας ενημερώσει για την πορεία της υγείας σας και να σας παρέχετε τις απαραίτητες οδηγίες.

Βήμα 2ο

Φροντίστε για την Υγεία σας

Βεβαιωθείτε ότι λάβατε την απαιτούμενη φροντίδα κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας, από το νοσοκομείο και το θεράποντα ιατρό σας, ακολουθήστε τις οδηγίες που έχετε λάβει και ζητήστε μία δεύτερη γνώμη.

Βήμα 3ο

Μιλήστε με το Συνήγορο του Ασθενή

Εάν υποψιάζεστε ιατρική αμέλεια ή λάθος, επικοινωνήστε με την εξειδικευμένη ομάδα του Συνήγορου του Ασθενή στο +30 211 012 1395, χωρίς καμία δέσμευση, για μελετήσουμε την υπόθεση σας.

Ποιοί Είμαστε

Συνήγορος του Ασθενή

Στο Συνήγορο του Ασθενή μοναδική μας πίστη είναι ότι κάθε ασθενής που έχει υποστεί οποιαδήποτε βλάβη στην υγεία του από ένα ιατρικό λάθος αξίζει μια αφοσιωμένη νομική υποστήριξη στον αγώνα που διανύει.

Διαβάστε Περισσότερα

Πιστεύετε ότι η υγεία σας παραμελήθηκε κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας;

Μη διστάσετε να ζητήσετε τη συμβουλή μας για οποιαδήποτε απορία σας.

Λ. Συγγρού 262, Αθήνα Τ.Κ 17672

+30 211 012 1395

support@sta.bcla.gr