Τι πρέπει να γνωρίζετε ΜΕΤΑ το εξιτήριο

Ποιά διαδικασία πρέπει να ακολουθήσετε;

Το εξιτήριο που παραλαμβάνετε από το νοσοκομείο ή την κλινική όπου πραγματοποιήθηκε η νοσηλεία σας, είναι καθοριστικής σημασίας. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζετε τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσετε τόσο πριν πάρετε το εξιτήριο στα χέρια σας, όσο και αφού το παραλάβετε.
Γιατί να μην είστε κατοχυρωμένοι σε περίπτωση ιατρικού λάθους;

Πρέπει να γνωρίζετε, ότι το νοσοκομείο έχει τη δυνατότητα να χορηγήσει “πειθαρχικό” εξιτήριο, το οποίο σχετίζεται με τη συμπεριφορά του ασθενή κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει προηγουμένως να διασφαλίζεται ότι δε συντρέχει απολύτως κανένας κίνδυνος για την υγεία.

 

Το να διαθέτει ο κάθε ασθενής στα χέρια του όλα τα στοιχεία που χρειάζεται από το νοσοκομείο ή το γιατρό είναι ίσως από τις σημαντικότερες διαδικασίες, ώστε να διαθέτει όλα τα αποδεικτικά στοιχεία που υπάρχουν σε περίπτωση κάποιου ιατρικού λάθους.

Ζητήστε μας ν’ αξιολογήσουμε την περίπτωση σας Χωρίς Καμία Δέσμευση!

    Σημαντικό:

    Το εξιτήριο εξετάζεται ως απαραίτητο αποδεικτικό στοιχείο από τα αρμόδια δικαστήρια.

    Ο λόγος που το χρειαζόμαστε είναι γιατί:
    - για να μπορέσει να διερευνηθεί η θεραπευτική παρέμβαση του ιατρού,
    - για να φαίνεται η εκτίμηση της κατάστασης του ασθενούς,
    - για να φαίνεται η ημερομηνία αλλά και επιβεβαίωση της εισαγωγή του,
    - καθώς και η θεραπευτική μέθοδος που ακολούθησε και άλλα.

    Τι είναι το «Πειθαρχικό Εξιτήριο»;

    Το «πειθαρχικό» εξιτήριο δίνεται μόνο στην περίπτωση που η συμπεριφορά των ασθενών δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στο νοσοκομείο ή την κλινική. Βάσει της πειθαρχίας του ασθενή κρίνεται πως δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί διαφορετικά.
    Απαραίτητη προϋπόθεση για να δοθεί το «πειθαρχικό» εξιτήριο, είναι να διασφαλιστεί ότι η κατάσταση της υγείας του ασθενούς δεν διατρέχει κανέναν κίνδυνο. Σε περίπτωση που χορηγηθεί «πειθαρχικό» εξιτήριο στον ασθενή, ενώ η υγεία του βρίσκεται σε κίνδυνο, τότε ο ασθενής έχει δικαίωμα να κινηθεί νομικά εναντίον του νοσοκομείου.
    Ο ασθενής υποχρεούται να πειθαρχεί και να εφαρμόζει τον κανονισμό του νοσοκομείου, όπου νοσηλεύεται.

    Η συγκεκριμένη επιλογή είναι ασύμβατη με τη λειτουργία των δημόσιων νοσοκομείων που είναι ταγμένα να παρέχουν υπηρεσίες υγείας σε ασθενείς με σεβασμό στην προσωπικότητα και την αξιοπρέπειά τους.

    Τι συμβαίνει αν δεν υπογράψετε έντυπο υπεύθυνης δήλωσης;
    Μπορείτε να λάβετε πειθαρχικό εξιτήριο;
    Πώς σχετίζεται με το «Έντυπο Συναίνεσης»;

    Ένα σημαντικό ερώτημα που απασχολεί τους ασθενείς και ο Συνήγορος του Ασθενή έχει κληθεί να αντιμετωπίσει σε πολλές περιπτώσεις, είναι το τι συμβαίνει στην περίπτωση όπου δίνεται «πειθαρχικό» εξιτήριο λόγω άρνησης του ασθενούς, να υπογράψει έντυπο “Υπεύθυνης Δήλωσης”, μέσω της οποίας παραχωρεί τη συναίνεση του, για ιατρικές πράξεις.

     

    Η άρνηση του ασθενή να υπογράψει το παραπάνω έντυπο και ακολούθως η χορήγηση του “πειθαρχικού εξιτηρίου”, λόγω της άρνησής του, δεν υποστηρίζεται από την ισχύουσα νομοθεσία. O ασθενής δικαιούται αφενός να γνωρίζει τι πραγματικά συμβαίνει με την υγεία του και αφετέρου να ‘παραχωρεί’ τον εαυτό του όπως ο ίδιος επιθυμεί.

    H άρνηση συνέχισης της θεραπείας του ασθενούς, μέσω της χορήγησης "πειθαρχικού" εξιτηρίου, δημιουργεί μεταξύ άλλων και ζήτημα άρνησης παροχής ιατρικής βοήθειας.

    Βήματα ΜΕΤΑ το εξιτήριο από το Νοσοκομείο

    Βήμα 1ο

    Ενημερωθείτε από το γιατρό σας

    Ο ιατρός που έχει αναλάβει τη φροντίδα της υγείας σας, υποχρεούται με τη χορήγηση του εξιτηρίου, να σας ενημερώσει για την πορεία της υγείας σας και να σας παρέχει τις απαραίτητες οδηγίες.

    Βήμα 2ο

    Φροντίστε για την Υγεία σας

    Βεβαιωθείτε ότι λάβατε την απαιτούμενη φροντίδα κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας, από το νοσοκομείο και το θεράποντα ιατρό σας, ακολουθήστε τις οδηγίες που έχετε λάβει και ζητήστε μία δεύτερη γνώμη.

    Βήμα 3ο

    Μιλήστε με το Συνήγορο του Ασθενή

    Εάν υποψιάζεστε ιατρική αμέλεια ή λάθος, επικοινωνήστε με την εξειδικευμένη ομάδα του Συνήγορου του Ασθενή στο +30 211 012 1395, χωρίς καμία δέσμευση, για μελετήσουμε την υπόθεσή σας.

    Ποιοί Είμαστε

    Συνήγορος του Ασθενή

    Στο Συνήγορο του Ασθενή μοναδική μας πίστη είναι ότι κάθε ασθενής που έχει υποστεί οποιαδήποτε βλάβη στην υγεία του από ένα ιατρικό λάθος αξίζει μια αφοσιωμένη νομική υποστήριξη στον αγώνα που διανύει.

    Διαβάστε Περισσότερα

    Πιστεύετε ότι η υγεία σας παραμελήθηκε κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας;

    Μη διστάσετε να ζητήσετε τη συμβουλή μας για οποιαδήποτε απορία σας.

    Λ. Συγγρού 262, Αθήνα Τ.Κ 17672

    +30 211 012 1395

    support@sta.bcla.gr