Τι πρέπει να γνωρίζετε ΠΡΙΝ πάρετε εξιτήριο

Γιατί είναι σημαντικό το εξιτήριό σας;

Οι ασθενείς τις περισσότερες φορές αποχωρούν από το νοσοκομείο που νοσηλεύτηκαν, χωρίς να ακολουθήσουν όλες τις απαραίτητες διαδικασίες. Αυτό σημαίνει πως αρκετοί δεν έχουν λάβει τα απαραίτητα έγγραφα που θα έπρεπε να έχουν.
Οι λόγοι είναι πολλοί και μπορεί πηγάζουν είτε από την ταλαιπωρία που υπέστη ο ασθενής και επιθυμεί απλά να φύγει, είτε από άγνοια για την απαραίτητη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει.

 

Τα έγγραφα που παραλαμβάνετε από το νοσοκομείο, μετά την ολοκλήρωση της νοσηλείας σας, είναι αναγκαία προκειμένου να είστε διασφαλισμένοι για την περίπτωση ιατρικού λάθους. Επίσης είναι χρήσιμα για το ιστορικό και την εξέλιξη της υγείας σας.

 

Τόσο ο ίδιος ο ασθενής, όσο και ο νόμιμος συνοδός του, θα πρέπει να σιγουρευτούν ότι ο ιατρικός φάκελος έχει ενημερωθεί πλήρως και φέρει όλες τις απαραίτητες σφραγίδες και υπογραφές.

 

Κάθε νέα εξέταση που κάνατε κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας, θα πρέπει να έχει προστεθεί στον ιατρικό σας φάκελο, συνοδευόμενη από τις απαραίτητες σφραγίδες και υπογραφές του θεράποντα γιατρού ή του νοσοκομείου.

 

Σε περίπτωση που διαπιστώσετε οποιαδήποτε έλλειψη στον ιατρικό σας φάκελο, θα πρέπει να το αναφέρετε στον αρμόδιο υπάλληλο, προκειμένου να σας παραδοθούν.

 

Έχετε κάθε δικαίωμα να έχετε αντίγραφα ή έγγραφα των εξετάσεων και του ιστορικού σας.

Ζητήστε μας ν’ αξιολογήσουμε την περίπτωση σας Χωρίς Καμία Δέσμευση!

    Σημαντικό:

    Κάθε ασθενής θα πρέπει να έχει στα χέρια του όλα τα έγγραφα και τις εξετάσεις στις οποίες υποβλήθηκε και συμπεριλαμβάνονται υποχρεωτικά στον ιατρικό του φάκελο.

    Γνωρίζατε πως ο ιατρικός φάκελος συνιστά ένα σημαντικό μέρος των αποδεικτικών στοιχείων που θα εξεταστούν σε περίπτωση κάποιου ιατρικού λάθους σε βάρος του ασθενή;

    Βήματα ΠΡΙΝ πάρετε εξιτήριο από το Νοσοκομείο

    Βήμα 1ο

    Έλεγχος Ιατρικού Φακέλου

    Εάν έχετε παραδώσει το βιβλιάριο σας στο νοσοκομείο, βεβαιωθείτε ότι αναφέρονται όλες οι συνταγογραφούμενες εξετάσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας και η φαρμακευτική αγωγή που σας χορηγήθηκε. Βεβαιωθείτε ότι όλες οι καταγραφές φέρουν την υπογραφή και τη σφραγίδα του γιατρού σας ή του νοσοκομείου που έγινε η νοσηλεία σας. Εάν δε σας έχει ζητηθεί βιβλιάριο υγείας, δεδομένου ότι καταργήθηκε η χρήση του, ελέγξτε τον ηλεκτρονικό ιατρικό σας φάκελο, προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι έχουν τηρηθεί όλα τα παραπάνω.

    Βήμα 2ο

    Παραλαβή Ιατρικού Φακέλου

    Ο ιατρικός σας φάκελος θα πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις εξετάσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας (π.χ. ακτινογραφίες, γνωμοδοτήσεις και άλλα έγγραφα). Βεβαιωθείτε ότι τα έγγραφα που σας δόθηκαν είναι τα πρωτότυπα και φέρουν σφραγίδα και υπογραφή, όπου χρειάζεται. Σε περίπτωση που η νοσηλεία σας πραγματοποιήθηκε σε δημόσιο νοσοκομείο το οποίο δε δύναται να σας παραδώσει τα πρωτότυπα έγγραφα που αφορούν τη νοσηλεία σας, έχετε δικαίωμα να ζητήσετε αντίγραφα όλων των ανωτέρω. Σε κάθε περίπτωση, το νοσοκομείο έχει υποχρέωση να σας παραδώσει τα ιατρικά σας έγγραφα.

    Βήμα 3ο

    Παραλαβή Εξιτηρίου

    Το εξιτήριο παραλαμβάνεται από το Γραφείο Κινήσεως Ασθενών αποκλειστικά, είτε αυτοπροσώπως από τον ασθενή είτε από τον συνοδό του. Υπογράψτε τα σχετικά έγγραφα που θα σας ζητηθούν (οικονομικά, ασφαλιστικά, διοικητικά) και ελέγξτε ότι στο εξιτήριο σας αναγράφονται τα πλήρη στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο, ασφαλιστικά στοιχεία, ημέρες νοσηλείας και διάγνωση).
    Σε περίπτωση δεν έχετε ασφάλιση, βεβαιωθείτε ότι αφού έχετε τακτοποιήσει τις οικονομικές σας οφειλές με το νοσοκομείο, έχετε παραλάβει απόδειξη από το Λογιστήριο Ασθενών.

    Βήμα 4ο

    Επικοινωνήστε με το Συνήγορο του Ασθενή

    Αν υποψιάζεστε ότι έχετε υποστεί ιατρικό λάθος ή η υγεία σας δεν έλαβε την απαραίτητη προσοχή κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας, επικοινωνήστε άμεσα με το Συνήγορο του Ασθενή για να ενημερωθείτε για τις ενέργειες που μπορείτε να ακολουθήσετε.
    Ο καλύτερος δρόμος για να μάθετε τι μπορείτε να διεκδικήσετε είναι να ζητήσετε, χωρίς καμία δέσμευση, μία αξιολόγηση της περίπτωσης σας από το Συνήγορο του Ασθενή και να συζητήσετε την υπόθεση σας.

    Ποιοί Είμαστε

    Συνήγορος του Ασθενή

    Στο Συνήγορο του Ασθενή μοναδική μας πίστη είναι ότι κάθε ασθενής που έχει υποστεί οποιαδήποτε βλάβη στην υγεία του από ένα ιατρικό λάθος αξίζει μια αφοσιωμένη νομική υποστήριξη στον αγώνα που διανύει.

    Διαβάστε Περισσότερα

    Πιστεύετε ότι η υγεία σας παραμελήθηκε κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας;

    Μη διστάσετε να ζητήσετε τη συμβουλή μας για οποιαδήποτε απορία σας.

    Λ. Συγγρού 262, Αθήνα Τ.Κ 17672

    +30 211 012 1395

    support@sta.bcla.gr